Päättyneet

Hattutemppu

Helsingin Invalidien Yhdistys ry oli mukana 2014-2017 Hattutemppu-hankkeessa. Hankkeen tarkoitus oli lisätä liikuntamahdollisuuksia jäsenille.

Hattutemppu oli kolmen vammaisjärjestön yhteinen kaksivuotinen liikuntahanke, joka sai seuratukea opetus- ja kulttuuriministeriöltä.

Mukana olivat myös Helsingin ja Uudenmaan Näkövammaiset ry sekä Helsingin ja Uudenmaan MS-yhdistys ry. Liikuntaa pyrittiin lisäämään perheliikunnan, lajikokeilujen ja muiden järjestöjen liikuntatarjonnan kautta.

Liikkuva digituki

Liikkuva Digitugi oli Invalidiiton rahoittama projekti vuoden 2018 ajaksi.

Projekti oli suunnattu HIY:n jäsenille, jotka tarvitsivat opastusta tietokoneen tai netin käyttöön.  Liikkuvan digituen pystyi tilaamaan kotiin, mikä oli suuri helpotus monelle liikuntarajoitteiselle jäsenelle.

Vuoden 2019 alusta liikkuvaa digitukea on voinut saada Digipiste -hankkeen puitteissa. Lue lisää hankkeesta täältä.

Miesten juttu

2012-2014 HIY:ssä oli yhteistyössä Vantaan ja Espoon yhdistyksien kanssa Miesten juttu-nimellä kulkevan projekti, jonka tarkoituksena oli tarjota fyysisesti vammaisille miehille mielekästä vapaa-ajan harraste- ja vertaistukitoimintaa.