Neuvonta

 

Neuvonta Invalidiliitto

Invalidiliitto neuvoo vammaisuuteen ja vammaispalveluihin liittyvissä kysymyksissä sekä verkossa että puhelimessa. Neuvontaa on tarjolla moniin eri kysymyksiin, mutta kannattaa muistaa, että se pääosin on nimenomaan neuvontaa. Esimerkiksi yksittäisen henkilön valituksia päätöksistä tai erilaisia hakemuksia ei pääsääntöisesti voida tehdä. Näin voidaan taata koko jäsenistölle samantasoinen palvelu asuinpaikasta riippumatta.

Taataksemme yhdenvertaisen neuvontapalvelun kaikille yhteydenottajille, emme myöskään koskaan tee kotikäyntejä kenenkään vammaisen henkilön luo, eikä Invalidiliitolla ole asiakasvastaanottoa Helsingin toimipisteessä. Mikäli asiakas tarvitsee kotikäynnin, annamme toki neuvontaa kenen viranomaisen puoleen hänen tulee kääntyä.

http://www.invalidiliitto.fi/portal/fi/toiminta/neuvonta/

 

Assistentti.infon neuvonta

ke klo 13-16 ja to klo 9-12

puh. (09) 6850 1150

neuvonta(at)assistentti.info

Neuvontatilanteessa annetut neuvot perustuvat kysyjän olosuhteistaan antamiin tietoihin. Neuvonta ei laadi asiakirjoja asiakkaan puolesta, eikä edusta asiakasta mahdollisissa edunvalvonnan tilanteissa.

http://www.assistentti.info/fi/neuvonta